Οι εκλογές




Μετά και την χθεσινή έκθεση υπεύθυνων απειλών και ανεύθυνων-θολών υποσχέσεων, έκλεισε ένας κύκλος που μας ζάλισε αρκετά.
Για τέτοιου είδους πολιτικά δεν θα ξαναμιλήσω μέχρι τις εκλογές.
Θα παραχωρήσω το ιστολόγιο σε σκέψεις και απόψεις που θα ψαρέψω ή που θα πέσουν στα δίχτυα μου.
Εάν η ψαριά είναι καλή θα το γευτείτε.
Ακολουθεί το ανάλαφρο σχόλιό μου για αυτά που είδα τις τελευταίες 19 ημέρες.

Ο κ. Καραμανλής ευθαρσώς παραδέχτηκε ότι έκανε λάθη, ολιγώρησε, παρερμήνευσε, αργοπόρησε κ.ο.κ., αλλά πλέον έμαθε.
Ο κ. Καραμανλής δεν είπε, ότι είστε ανόητοι που με ψηφίσατε δύο φορές και θα με ξαναψηφίσετε, διότι εάν τους το έλεγε υπήρχε περίπτωση να καταλάβουν ότι είναι.
Και το ψυχολογικό τράνταγμα που θα ένοιωθαν θα ενισχύετο από την αυθεντικότητα του λόγου ενός προσώπου που πιστεύουν.

Ο κ. Παπανδρέου ευθαρσώς εξήγγειλε ότι θα τα αλλάξει όλα, θα δώσει όραμα και ελπίδα, θα… κ.ο.κ.
Ο κ. Παπανδρέου δεν είπε, ότι είστε ανόητοι που θα με ψηφίσετε, διότι εάν τους το έλεγε θα έχαναν την αλλαγή, το όραμα, την ελπίδα κ.ο.κ.
Και το ψυχολογικό τράνταγμα που θα ένοιωθαν θα ενισχύετο από την αυθεντικότητα του λόγου ενός προσώπου που δεν είναι σίγουροι εάν το πιστεύουν.

Η κ. Παπαρήγα ευθαρσώς είπε ότι, ο δικομματισμός βλάπτει σοβαρά τα αυτιά και την τσέπη των εργαζομένων και του λαού, και η μόνη λύση είναι η ενδυνάμωση του ΚΚΕ..
Η κ. Παπαρήγα δεν είπε, ότι είστε ανόητοι τόσα χρόνια που με ψηφίζετε και θα με ξαναψηφίσετε, διότι εάν τους το έλεγε δεν θα έβρισκε την ψήφο της. Την τσέπη τους την έχουν χάσει εδώ και χρόνια.
Και το ψυχολογικό τράνταγμα που θα ένοιωθαν θα ενισχύετο από την αυθεντικότητα του λόγου ενός προσώπου που χρόνια τώρα λέει τα ίδια.

Ο κ. Τσίπρας, ως εκπρόσωπος του ΣΥ.ΡΙΖ.Α, ευθαρσώς είπε ότι επιζήσαμε χάρις σε εσάς, ψηφίστε μας για να το επιβεβαιώσουμε.
Ο κ. Τσίπρας, ως εκπρόσωπος του ΣΥ.ΡΙΖ.Α, δεν είπε, ότι είστε ανόητοι που θα μας ψηφίσετε, διότι είναι εκπρόσωπος του ΣΥ.ΡΙΖ.Α και δεν θα μπορούσαν να το επιβεβαιώσουν.
Και το ψυχολογικό τράνταγμα που θα ένοιωθαν θα ενισχύετο από την αυθεντικότητα του λόγου του εκπρόσωπου 11 συνιστωσών.

Ο κ. Καρατζαφέρης ευθαρσώς είπε, τα “πάντα” όλα!
Ο κ. Καρατζαφέρης δεν είπε, τα “κοάλα” τίποτα!
Και το ψυχολογικό τράνταγμα που θα ένοιωθαν τα “κοάλα”, θα ενισχύετο και από την αυθεντικότητα του λόγου του ίδιου αλλά και ενός προσώπου που παραλίγο να είναι υποψήφιος!

Ο κ. Χρυσόγελος, ως εκπρόσωπος των Οικολόγων Πράσινων, ευθαρσώς είπε ότι, ο κ. Τρεμόπουλος λείπει στις Βρυξέλλες αλλά η πράσινη ανάπτυξη δεν μπορεί να περιμένει.
Ο κ. Χρυσόγελος, ως εκπρόσωπος των Οικολόγων Πράσινων, δεν είπε ότι, είστε ανόητοι που θα μας ψηφίσετε, διότι εάν το έλεγε, ο κ. Τρεμόπουλος μετά από 2 χρόνια δεν θα είχε τι να κάνει και η πράσινη ανάπτυξη θα περίμενε πολύ.
Και το ψυχολογικό τράνταγμα που θα ένοιωθαν θα ενισχύετο από την αυθεντικότητα του λόγου ενός προσώπου που στις φωτιές απουσίαζε διότι συναρμολογούσε ΑΠΕ. Η ιστορία επιτέλους αποσπάστηκε από την πολιτική.

Τα υπόλοιπα υποψήφια κόμματα ευθαρσώς προσπάθησαν να μιλήσουν, αλλά δεν υπήρχε χώρος και χρόνος προβολής των απόψεών τους.
Δεν θα τους πουν ότι είναι ανόητοι που θα τους ψηφίσουν, διότι αυτοί που διαθέτουν τον χώρο και τον χρόνο προβολής, τους το λένε κάθε ημέρα.

Στις 5 Οκτωβρίου, ή Οκτώβρη, κυβέρνηση θα έχουνε.
Στις 5 Νοεμβρίου, ή Νοέμβρη, δεν ξέρω εάν θα έχουμε πετρέλαιο ή ΑΠΕ για να ζεσταινόμαστε.

Καλό βόλι συν-πολίτες.
Προσοχή στους αυτοτραυματισμούς!


Κλείνω με μία παράθεση από σχόλιο του νήπιου γέροντα:


"ΓΙΑ ΤΟ DEBATE- ΔΙΒΑΤΟ"

«Κανένας, όσον κι αν είναι ευγενής και αλτρουιστής,
δεν θα δεχόταν ΠΟΤΈ να αναμειχθή στην ΠΟΛΙΤΙΚΗ,
ΕΑΝ δεν έβλεπε πως τον κυβερνούν οι κακοί.

Με την δική του ΑΠΟΧΉ ο στίβος μένει ελεύθερος για τους ανίκανους, τους συμφεροντολόγους, τους δημοκόπους που αναρριχώνται στις υψηλές κυβερνητικές θέσεις,

με α π ο τ έ λ ε σ μ α αυτοί, ΠΛΕΟΝ,

να κ ρ ί ν ο υ ν τη τύχη του και την τύχη του κράτους. Βοηθώντας, ΕΠΟΜΕΝΩΣ, τους άλλους να σωθούν, βοηθείς τον εαυτόν σου»,

Ευάγγ. Παπανούτσος, «Πρακτική Φιλοσοφία»


ΥΓ. Ποιος βλέπει καλύτερα μέσα από τα σύννεφα;
Ο πιλότος, οι επιβάτες, ή ο Ήλιος;

9 σχόλια:

νήπιος γερων είπε...

"ΔΙΒΑΤΟΝ"- DEBATE- DEBATRE- DIBBATTITO" (I)


"Το ανύπαρκτο δίβατον του ιού του Πλεύρη"

Αν πάσχουν από κάτι αυτές οι σελίδες, είναι ότι δεν παρακολουθούν την επικαιρότητα, έστω τη γλωσσική επικαιρότητα ..

Η λέξη debate, ας πούμε, είναι σίγουρο ότι θα ξανάρθει στην επικαιρότητα, τουλάχιστον στις επόμενες εκλογές. Στις εκλογές του Σεπτεμβρίου 2007, όταν έγινε το περίφημο ντιμπέιτ των έξι πολιτικών αρχηγών, βρέθηκαν πολλοί που αναρωτήθηκαν, καλόπιστα, για την ετυμολογία της λέξης. Υπάρχει μια άποψη, που κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο, ότι το debate προέρχεται, τάχα, από την ελληνική λέξη δίβατον. Θα ρωτήσετε, τι είναι ή τι ήταν το δίβατον; Ας δούμε τι μας λέει ο Αθανάσιος Πλεύρης, ιός του γνωστού «διανοητή», βουλευτής πλέον του ΛΑΟΣ, σε άρθρο του που το έγραψε αμέσως μετά το ντιμπέιτ του Σεπτεμβρίου:

Το debate προέρχεται από την ελληνική λέξη δίβατον που αναφέρεται στο βήμα της Εκκλησίας του Δήμου, όπου αναπτυσσόταν πραγματικός διάλογος (ενώ, θέλει να πει ο φέρελπις πολιτικός, η συζήτηση των αρχηγών δεν ήταν πραγματικός διάλογος).

Πρέπει εδώ να πω όμως ότι δεν είμαι βέβαιος ότι ο ιός του Πλεύρη (: υπερβολικό το λογοπαίγνιο "υιός" και "ιός", ακόμα και για τον χειρότερο εχθρό σου) έχει την πατρότητα της ιδέας αυτής. Κατά πάσα πιθανότητα, η θεωρία για το δίβατον δεν είναι πλευρική πατέντα, αυτός απλώς την επαναλαμβάνει. Όπως ειπώθηκε από καλεσμένο σε εκπομπή της ΝΕΤ, περίπου την ίδια εποχή, το debate προέρχεται από το αρχαιοελληνικό δίβατον στην Πνύκα. Ήταν δηλαδή δύο εξέδρες επί των οποίων ανέβαιναν και αντιπαρέβαλλαν τις απόψεις τους δύο πολιτικοί αντίπαλοι στην αρχαία Αθήνα. Ο εν λόγω καλεσμένος δήλωσε αρχιτέκτονας. Για κάποιο περίεργο λόγο, αυτό θεωρήθηκε προσόν για τις ετυμολογικές του αναζητήσεις.

Εγώ πάντως την καινοφανή θεωρία για το δίβατον την πρωτάκουσα σε ένα φόρουμ μεταφραστών που είχαμε παλιά, όπου γίνονταν και ωραίες συζητήσεις για τη γλώσσα ..

Να εξηγήσω τώρα γιατί κατά την ταπεινή μου γνώμη όλη η θεωρία της παραγωγής του debate από το δίβατον είναι μια μπαρούφα.

Πρώτον, λέξη δίβατον δεν υπάρχει καταγραμμένη πουθενά. Δεν υπάρχει στα λεξικά της νέας ελληνικής, δεν υπάρχει στα λεξικά της αρχαίας ελληνικής, δεν υπάρχει στο Liddell Scott, δεν υπάρχει στο TLG που έχει όλα τα κείμενα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας που έχουν σωθεί. Όποιος υποστηρίζει ότι υπήρξε ποτέ τέτοια λέξη, πρέπει να μας δείξει σε ποιο αρχαίο κείμενο τη βρήκε ή να μας μάθει το μυστικό της απευθείας επικοινωνίας του με τους αρχαίους ημών προγόνους.

Δεύτερον, δεν έχουμε καμιά μαρτυρία (εγώ δεν ξέρω τουλάχιστον, όποιος ξέρει ας μου πει) ότι πράγματι υπήρχαν στην Πνύκα δύο εξέδρες που ανέβαιναν πάνω τους οι πολιτικοί αντίπαλοι στην αρχαία Αθήνα και ανέπτυσσαν τις απόψεις τους. Αφήνω δηλαδή το ότι, από την ελάχιστη «ενεργητική» αίσθηση που έχω από τα αρχαία, νομίζω ότι κι αν υπήρχε ένα τέτοιο πράγμα, δεν θα ονομαζόταν «δίβατον» με βάση τους κανόνες σχηματισμού της αρχαίας ελληνικής, επειδή όμως δεν έχω ανοιχτή γραμμή με τον Περικλή δεν επιμένω σ’ αυτό.

Τρίτον, έστω, ας παραδεχτώ για ένα δευτερόλεπτο ότι υπήρξε λέξη δίβατον αλλά περιλαμβανόταν στα χαμένα συγγράμματα της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας (αυτά που βρίσκονται κλειδωμένα στην… υπόγεια ραβινική βιβλιοθήκη της Ζυρίχης) κι έτσι δεν έφτασε ως εμάς. Πώς όμως πήγε στους άγγλους; Απευθείας; Πέταξε; Όχι βέβαια. Απευθείας περιπτώσεις δανεισμού από τα ελληνικά στα αγγλικά δεν υπήρχαν διότι δεν υπήρχαν απευθείας επαφές –κάποια άλλη γλώσσα θα μεσολάβησε. Αλλά ούτε στα λατινικά βρίσκουμε dibatum, ούτε κάποιον πιθανό απόγονό του σε ρωμανική γλώσσα.

νήπιος γερων είπε...

"ΔΙΒΑΤΟΝ"- DEBATE- DEBATRE- DIBBATTITO" (II)

Τέταρτον, έστω ότι υπήρξε το ανύπαρκτο δίβατον και έστω ότι έφτασε κατευθείαν στις βρετανικές νήσους (με κούριερ;) χωρίς να ακουμπήσει αλλού. Και πάλι, για λόγους φωνολογίας αποκλείεται το «δίβατον» να δώσει debate. Όλες οι ελληνικές λέξεις από δι- που έφτασαν στα αγγλικά δίνουν λέξεις από di-. Και αυτό ισχύει είτε ο δανεισμός είναι λόγιος (π.χ. δίπτωτος > diptote, δίπτυχος > diptych, δίλημμα > dilemma και άλλα πολλά) είτε ο δανεισμός είναι λαϊκός (δίμιτον > dimity). Γιατί το (ανύπαρκτο) δίβατον ν’ αποτελέσει εξαίρεση και να δώσει, αυτό μόνο, debate και όχι dibaty ή dibate; Για τα ωραία μάτια του ιού του Πλεύρη;

Πέμπτον, πριν ξεστομίσουμε ευχάριστες μπαρούφες, ας κάνουμε τον κόπο ν’ ανοίξουμε και κανένα λεξικό. Τι λένε τα λεξικά της αγγλικής για την ετυμολογίας του debate; Αν η ήδη προτεινόμενη ετυμολογία είναι αβέβαιη, η δική μας πρόταση κερδίζει πόντους. Αν υπάρχει εδραιωμένη ετυμολογία με ισχυρή εσωτερική ετυμολόγηση στην ξένη γλώσσα, πηγαίνουμε ξυπόλητοι στ’ αγκάθια. Τα λεξικά της αγγλικής λένε, για το debate:

ρήμα debate < μεσοαγγλικό debaten < παλαιογαλλικό debatre (εξ ου και το σημερινό débattre) < de (που εδώ έχει την έννοια ‘ολοσχερώς’) + batre «χτυπάω» < υστερολατινικό battere < λατινικό battuere που επίσης σημαίνει χτυπάω, όρος του τεχνικού λατινικού λεξιλογίου, απαντά στον Πλαύτο.

Η παραπάνω ετυμολογική αλυσίδα είναι κρυστάλλινη, ολοφάνερη, δεν αφήνει ίχνος για παρερμηνεία ή αμφιβολία. Γίνεται νομίζω σαφές ότι η όλη θεωρία του δίβατου είναι κωμική.

Πώς όμως πείσθηκε τόσος κόσμος από τις μπαρούφες του Πλεύρη; Καταρχάς, πρέπει να πούμε ότι πράγματι είναι πολλές οι ξένες λέξεις που έχουν απώτερη ελληνική αρχή, έστω κι αν αυτό δεν φαίνεται αμέσως. Για παράδειγμα, και το πέναλτι ή η γκλαμουριά έχουν ελληνική την απώτερη αρχή τους (τις λέξεις ποινή και γραμματική αντίστοιχα). Οπότε, ο μη ειδικός, αυτός που δεν έχει μελετήσει την ετυμολογία, δεν έχει λόγο να μην πιστέψει αυτό που του λέει κάποιος, αρκεί να του το πει με ύφος περισπούδαστο. Έπειτα, κακά τα ψέματα, σε πολλούς από εμάς αρέσει η ιδέα να βρίσκουμε ελληνική αρχή σε ξένες λέξεις που τις χρησιμοποιούμε στον καθημερινό μας λόγο, είτε επειδή έτσι τις κάνουμε πιο οικείες, είτε επειδή αποενοχοποιούμαστε που χρησιμοποιούμε ατελώνιστη μια ξένη λέξη, είτε για χάζι. Πάνω σ’ αυτά τα απολύτως θεμιτά και ανθρώπινα, πατάει ο ελλαδέμπορος, ο ιός του Πλεύρη, οι τηλεβιβλιοπώλες, οι Γεωργαλάδες και οι Γεωργιάδηδες, και πλασάρουν την τσαρλατάνικη πραμάτεια τους.

Κι εδώ, δυστυχώς, επαληθεύεται η παροιμία που λέει ότι πέταξε ο παλαβός μια πέτρα στο πηγάδι και σαράντα γνωστικοί δεν μπορούν να τη βγάλουν. Διότι έρχεται ο άλλος, βγάζει από την κούτρα του ένα δίβατον, το πετάει στο πηγάδι, και πρέπει εσύ ν’ ανοίξεις σαράντα λεξικά, να ανατρέξεις τριάντα αιώνες πίσω, για να αποδείξεις ότι όλα είναι πλάσμα της φαντασίας του –ή της πονηριάς του. Και το κακό είναι, όπως μελαγχολικά έγραψε ο Παντελής Μπουκάλας, στην κριτική του βιβλίου μου «Γλώσσα μετ’ εμποδίων», οι μύθοι, ακόμα και οι ξηλωμένοι, ακούγονται γλυκύτεροι από τις άβολες αλήθειες. Ωστόσο, και λίγοι μόνο αναγνώστες να πεισθούν ότι είναι ψεύτικος ο μύθος που πλασάρεται από πλεύρηδες και λοιπούς για το δίβατον, κέρδος θα είναι σκέφτομαι.

νήπιος γερων είπε...

"ΔΙΒΑΤΟΝ"- DEBATE- DEBATRE- DIBBATTITO" (III)


(: Από το "atheofobos2", -που έχει, πλέον, και το 1)

"thinks είπε...

Χαιρετώ από τα πάτρια εδάφη ..

Επίσης μία ερώτηση: είναι αλήθεια αυτό που είδα στους τίτλους της ΕΡΤ εχθές κατά τη δειάρκια της Δημόσιας Συζήτησης, ότι η Αγγλική λέξη “Debate” προέρχεται από την Ελληνική λέξη «Ντημπέητ»;

αθεόφοβος είπε...

Τελικά ψάχνοντας βρήκα ότι απο΄ότι φαίνεται το debate πράγματι προέρχεται από το Ελληνικότατο "ΔΙΒΑΤΟΝ". Το δίβατο ήταν δυο εξέδρες, στις οποίες ανέβαιναν (έβαιναν, εξʼ ου και δίβατον) και αντιπαρέθεταν τις απόψεις τους, οι δυο αντίπαλοι πολιτικοί υποψήφιοι στην αρχαία Αθήνα.

Heliotypon είπε...

Καλά, το "δίβατον" με κούφανε! Και μπορεί να είναι και σωστό...

Heliotypon είπε...

Σε αναζήτηση που έκανα βρήκα τις απόψεις του Ν. Σαραντάκου (για το debate) που είναι βαθύς γνώστης της Ελληνικής και παθιασμένος ερευνητής: http://www.sarantakos.com/language/dibaton.html
Φαίνεται ότι αυτή ήταν μια μπαρούφα του γιού Πλεύρη, όπως λέει ο Σαραντάκος...

αθεόφοβος είπε...

Όπως βλέπεις επειδή δεν ήμουνα απόλυτα σίγουρος είχα γράψει-απ΄ότι φαίνεται.
Το άρθρο του Ν. Σαραντάκου είναι απόλυτα τεκμηριωμένο και προφανώς έτσι είναι τα πράγματα.
Είναι προφανές ότι διάφοροι παπαρολόγοι,όπως ο πατέρας της Βάρνταλος στον Γάμο αλά Ελληνικά,προσπαθούν να αποδείξουν ότι όλες οι αγγλικές λέξεις έχουν ελληνική ρίζα!

thinks είπε...

Μάλιστα! Όταν ξεκίνησα να γράφω την ερώτηση το πήγαινα στο θλιβερό καλαμπούρι του γιατί η ξενομανία όταν έχουμε τόσο πλούσια γλώσσα -αλλά πρός το τέλος είπα γιά στάσου, ποιός ξέρει τι θα σκαρφιστεί ο αθεόφοβος, και τ'άφησα αμφιρεπές...

Και τώρα που φώναξα θριαμβευτικά στην γυνναίκα μου: "Διαβάζω τον αθεόφοβο! Ξέρεις από που προέρχεται η Αγγλική λέξη debate?", μου απαντάει "ναί, εμείς το λέμε dibattito (Ιταλικά) -είναι από τα Ελληνικά!"

thinks είπε...

Οπότε, το ψάξιμο ξανοίγεται στά Ιταλικά και Λατινικά, και επιστρέφει με ενδιαφέρον κοντά στα Ελληνικά... Πάντως το ότι το πρώτο φωνήεν στα Αγγλικά είναι "e" μάλλον πάει πρός Λατινικά μεριά. Και υπάρχει και η άποψη ότι το debate προέρχεται από το Γαλλικό debatre (de- + battre) που σημαίνει σε γενικές γραμμές να "χτυπά" κανείς".

==============

Έβαλα στη μετάφραση το "dibattito" και έβγαλε, -απλά και απαλά: "ΣΥΖΗΤΗΣΗ"...

Ποια είναι η Γνώμη μας;

ΥΓ. Πάντως, παίδες, όπως τα σκέφτομαι τώρα, οπου-δή-ποτε κι ΑΝ ξαναγεννιόμουνα, Γλωσσολογία θα ήθελα να σπουδάσω. Κι ΑΝ γεννιόμουν ξανά στην Ελλάδα, Ετυμολογία.

Ανώνυμος είπε...

φοβερά ενδιαφέροντα
δίβατο είναι βατό από δύο πλευρές
αφού υπάρχει το άβατο, το τρίσβαθο, το άβαθο, γιατί να μην υπάρχει δίβατο;
@αλλενάκι

Ανώνυμος είπε...

Μπερδεύτηκα με τα δίβατα και δεν έγραψα το σχόλιο που ήθελα.
Ηθελα να πω ότι σήμερα τυχεροί είναι όσοι μπορούν και βλέπουν το ουράνιο τόξο και δεν το λέω μεταφορικά αυτό, αλλά κυριολεκτικά, στην Αθήνα π.χ. είναι εξαφανισμένο μέσα στο νέφος, ή σε άλλες περιοχές με βιομηχανική μόλυνση επίσης δεν βλεπουν τίποτα.
Σαν απάντηση στο ερώτημά σου @νοών...νοείτω
ποιος βλέπει καλύτερα μέσα από τα σύννεφα.

@αλλενάκι

Ανώνυμος είπε...

Λυτούς και δεμένους έχουν επιστρατεύσει αλλού ... για να "επαναπατρίσουν" αποσκιρτήσαντες ...
Δέχθηκα και εγώ ξαφνική επίθεση φιλίας ...
Οι φίλοι είναι πολύτιμη παρακαταθήκη. Οι φίλοι κάνουν πράγματα για μας σε ανύποπτο χρόνο που ίσως δεν τα μαθαίνουμε και ποτέ.
Έχει μεγάλο σουξέ αυτή η ιστοσελίδα, μην γκρινιάζεις οικοδεσπότη. Άκου που σου λέω!

αμμοδύτης είπε...

Πάσχω από αντικειμενικό κυνισμό, λόγω ώρας... Μέσα από τα σύννεφα βλέπουν καλύτερα οι υπέρυθρες και ακόμα καλύτερα τα μικροκύματα τα ραδιοκύματα και πιο καλά από όλα, τα μακρά, πέρα από το AM του ραδιοφώνου, αλλά γίναμε πλούσιοι και τα σνομπάρουμε τα μακρά...

Να ψηφίσουμε όποιον υπόσχεται καλύτερη φυσική και χημεία στο γυμνάσιο. Είπε κανείς τίποτα για παιδεία???

Ο νοών...νοείτω είπε...

@αμμοδύτης,
Άρα και ο πιλότος που έχει πρόσβαση στις συχνότητες και στα όργανα;

Παιδεία;
Προνόμιο ανάλογο των αριθμών της ενίσχυσης από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Στη γυμνασιακά μου χρόνια θεωρούσα τον εαυτό μου ανίκανο να πρακολουθήσει φυσική και χημεία.
Ώσπου μία χρονιά, στην Β΄ Λυκείου, ένας καθηγητής μου απέδειξε ότι όχι μόνον δεν ήμουν ανίκανος αλλά μου άρεσε και ιδιαιτέρως η εξερεύνηση του κόσμου των.
Το ίδιο συνέβη και με τα μαθηματικά.
Εγώ όμως ακολούθησα το λεγόμενο τότε "κλασσικό".
Έχασα λοιπόν κάποια χρόνια γνώσης, λόγω ελλειπούς διδασκαλίας.
Δεν είχα βέβαια ροπή προς τις θετικές επιστήμες, αλλά εγκυκλοπαιδικά έμεινα πίσω.

Πόσοι άλλοι αντιμετώπισαν παρόμοιες καταστάσεις;
Μία μόνον πτυχή του εκπαιδευτικού μας κενού.

EL.ZIN είπε...

Μια χαρά είναι και
το Γαλλικό debatre (de- + battre) που σημαίνει σε γενικές γραμμές να "χτυπά" κανείς".
Διβαίνοντας και όχι αντιβαίνοντας
αλλά ούτε αμφιβαίνοντας
αλλά διαβαίνοντας, αν και αναβαίνοντας
σε δύσβατα μέσα από τα ομιχλώδη σύννεφα ψάχνουμε αναζητούμε τον πιλότο, τους επιβάτες και ένα Ήλιο
μέσα από διαμάχες de battle ντούρασελ μπαταριών.
Και σίγουρα θα σπουδάζαμε ετυμολoγία
Κι ΑΝ γεννιόμαστε
ξανά στην Ελλάδα.

Αν εξαφανίσουμε τις αβαθείς ευρυμαχικές ανινοικές κοκοραμαχίες εντυπώσεων
και τα ρηχά πιάτα διαβόητων κακοποιών,
στην ανυπόστατη νεκρή
ανυπαρξία τους των λόγων τους,
μήπως είναι καιρός να δούμε μαζί
και το άβατο του δένδρου και το καμμένο δάσος αυτή την φορά
μαζί με την φυσική την χημεία και κάποια
ταλαιπωρημένη ανοϊκή παιδεία;
Και τον πιλότο, τους επιβάτες και ένα Ήλιο και τον προορισμό τους,
διεκδικώντας μια θέση κάτω από ένα 12 ακτινο Ήλιο από τα τρίσβαθα της ψυχής μας;
Καλησπέρα στην διάσημη παρέα!

«Κανένας, όσον κι αν είναι ευγενής και αλτρουιστής,
δεν θα δεχόταν ΠΟΤΈ να αναμειχθή στην ΠΟΛΙΤΙΚΗ,
ΕΑΝ δεν έβλεπε πως τον κυβερνούν οι "καλοί"
Αμφίνομοι Ευρύνομοι και οι Αντίνοοι
της ντιπιακής καρεκλοθετικής αρτοθέσασης
ληστρικά.

ΕΠΟΜΕΝΩΣ, τους άλλους να σωθούν, βοηθείς τον εαυτόν σου»,
ντε κόμης Μοντε Φτύστο με την σειρά;)